Wróć do listy


Serdecznie zapraszamy nauczycieli oraz bibliotekarzy na stacjonarne seminarium poświęcone przybliżaniu uczniom świata współczesnych mediów oraz przygotowującego młodych do roli świadomych i krytycznych odbiorców oraz twórców informacji.

PODCZAS KONFERENCJI UCZESTNICZKI I UCZESTNICY DOWIEDZĄ SIĘ:

Zapraszamy Państwa do gościnnej i nowoczesnej przestrzeni Mediateki START-META na warszawskich Bielanach (ul. Szegedyńska 13 A). To jedna z najnowocześniejszych bibliotek publicznych, z bardzo bogatym programem edukacyjnym i kulturalnym dla młodzieży. W ramach seminarium będziemy mieli okazję ją zwiedzić oraz porozmawiać z jej pracownikami.


10:00-10:30 → rejestracja, powitalna kawa

10:30-12:00 → REFLEKSJA:

Młodzi ludzie jako krytyczni odbiorcy informacji i odpowiedzialni twórcy treści. Wyzwania i szanse edukacyjne dla szkół i bibliotek – dyskusja panelowa z udziałem:

·        Draginja Nadażdin, była dyrektor Amnesty International Polska

·        dr Karol Jachymek, Uniwersytet SWPS

·        przedstawiciel Stowarzyszenia Demagog – organizacji fact-checkingowej

·        dr Olga Napiontek, Fundacja Civis Polonus, moderacja

12:20-14:00 → PRAKTYKA:

Prezentacja materiałów edukacyjnych, dotyczących edukacji medialnej oraz sposobów ich używania w szkole i bibliotece publicznej – warsztaty w grupach

14:00-14:45 → lunch

14:45-16:00 → WSPÓŁPRACA: 

W jaki sposób szkoły i biblioteki publiczne mogą współpracować na rzecz krytycznego i odpowiedzialnego odbierania i produkowania treści przez młodzież? – dyskusja oraz oprowadzanie po Mediatece.


Zapraszamy do rejestracji do dnia 27 września poprzez system Konfeo ⇐ kliknij tu. 

Udział w seminarium jest bezpłatny.


Seminarium realizowane jest w ramach projektu „ReNews: Bringing Fresh Eyes to Media Literacy, współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej „Erasmus +”. Więcej o projekcie przeczytasz tu.

Powyższy dokument odzwierciedla wyłącznie poglądy jego autorów w sprawach w nim omawianych. Komisja Europejska nie jest odpowiedzialna za wykorzystanie tych informacji w jakikolwiek sposób.