Kampanie online na rzecz czytelnictwa młodzieży
01.06.2020 - 31.10.2020
, projekt archiwalny
projekt skierowany do
Biblioteki
Młodzi ludzie
Głównym założeniem projektu była promocja czytelnictwa wśród młodych ludzi poprzez realizację kampanii online na rzecz czytelnictwa zaprojektowanych i zrealizowanych przy udziale młodzieży.
Celem naszych działań było wsparcie projektów upowszechniających dorobek kultury i zwiększających obecność kultury w życiu społecznym, których odbiór następuje poprzez narzędzia online. Był on elementem tarczy antykryzysowej w kulturze - działań wspierających ten sektor w związku z utrudnieniami w jego funkcjonowaniu, wynikłymi z pandemii Covid.
Naszym założeniem było wsparcie programowe bibliotek w okresie ograniczonych możliwości prowadzenia normalnej aktywności społecznej. Chcieliśmy wprowadzić do ich oferty nowe formy działalności, oparte o narzędzia online.
Celem naszych działań było wsparcie projektów upowszechniających dorobek kultury i zwiększających obecność kultury w życiu społecznym, których odbiór następuje poprzez narzędzia online. Był on elementem tarczy antykryzysowej w kulturze - działań wspierających ten sektor w związku z utrudnieniami w jego funkcjonowaniu, wynikłymi z pandemii Covid.
Naszym założeniem było wsparcie programowe bibliotek w okresie ograniczonych możliwości prowadzenia normalnej aktywności społecznej. Chcieliśmy wprowadzić do ich oferty nowe formy działalności, oparte o narzędzia online.
Rezultaty projektu
W ramach projektu:
- Zorganizowaliśmy szkolenie wprowadzające, na którym wspólnie zaplanowaliśmy kampanię promującą czytelnictwo dla bibliotek włączonych do projektu.
- Rozwinęliśmy kompetencje bibliotekarzy i bibliotekarek w zakresie metod pracy z młodzieżą i podzieliliśmy się dobrymi praktykami w zakresie rozwijania w bibliotece młodzieżowego wolontariatu.
- Przy każdej bibliotece powołaliśmy grupę młodzieżową, która stała się ciałem doradczym, które pomagało bibliotekom zidentyfikować najważniejsze zainteresowania i dylematy młodych ludzi oraz najlepsze sposoby dotarcia do nich.
- Przy współpracy z grupami młodzieżowymi zorganizowaliśmy kampanie online promujące czytelnictwo. W ramach kampanii odbyły się spotkania z ekspertami w różnych tematach wskazanych przez młodzież. Eksperci podzielili się z młodymi swoją wiedzą i doświadczeniem, zachęcili do sięgnięcia po wartościową literaturę i polecili ciekawe treści dostępne w Internecie. Do udziału w tych spotkaniach grupy młodzieżowe zaprosili swoich rówieśników.
- W czasie projektu zapewniliśmy bibliotekom wsparcie merytoryczne. Wspólnie z nimi przeszliśmy przez proces wdrażania kampanii. Podczas grupowych spotkań wspierających doszło do wymiany doświadczeń między bibliotekami. Bibliotekarze korzystali tez z indywidualnego wsparcia ekspertów.
- Opracowaliśmy publikację, w której przedstawiliśmy kampanie zrealizowane w projekcie.
Wpływ projektu:
0
bibliotek
zaangażowanych w projekt
0
bibliotekarek i bibliotekarzy,
którzy wzięli udział w naszych warsztatach i szkoleniach
0
dni szkolenia
dla każdej biblioteki w projekcie
Pliki do pobrania
Publikacja "Kampanie online na rzecz czytelnictwa młodzieży" zawierająca opis tworzenia młodzieżowej kampanii online krok po kroku oraz przykłady dobrych prakyk.
Wersja podstawowa
PDF - 2.20 MB
pobierz plik
PDF - 2.20 MB
Wersja dla osób z dysfunkcją wzroku.
PDF - 2.07 MB
pobierz plik
PDF - 2.07 MB